Ritma un skaņu meistardarbnīca

20. un 30. septembrī skolas ēku pieskandināja Nila Īles un Maijas Sējānes Īles perkusijas varenās skaņas. Perkusijas ir mūzikas instruments, kas rada skaņu piesitot pie tā, pakratot, berzējot vai jebkādi citādāk izraisot vibrācijas. 

Perkusijas sevī ietver arī netradicionāla veida instrumentus kā, piemēram, balsi, ķermeni, (dabā iegūtus materiālus) – riekstus, izkaltētus ķirbjus, kokus, akmeņus, ūdeni, zirga pakavus utt.

Šo daudzveidīgo instrumentu klāstu mūziķi lika lietā, lai attīstītu skolēnos koordinācijas spējas, uzdrošināšanos, ieklausīšanās prasmi, spēju sastrādāties komandā, ritma izjūtu, radošo fantāziju, iemaņas improvizācijā, intelektuālo domāšanu.

Jācer, ka meistardarbnīca spēja iedvesmot skolēnus turpināt attīstīt sevi muzikālā jomā. Kā apgalvo mākslinieki, ikvienā no mums dzīvo muzikālās un radošās spējas, atliek tikai uzdrošināties tās atklāt.

Lai sajustu ritmu un skaņas vibrāciju sevī vecumam nav nozīmes. Pierādīts, ka dažādi mūzikas instrumenti atbild par dažādiem enerģijas centriem. Sitamie instrumenti atbild par zemes enerģiju cilvēkā. Bungu un perkusijas instrumentu radītas skaņas rada drošības izjūtu.                                                                                                            

Izglītojamo un klašu audzinātāju atsauksmes:

5.c klases audzinātāja - E.Baumane
Skolēniem patika spēlēt mūzikas instrumentus, uzzināt to nosaukumus un izcelsmi. Skolēni slavē arī nodarbības vadītājus, jo rādīja piemērus, kā pareizi spēlēt šos instrumentus. Pozitīvas atsauksmes bija arī par orķestra veidošanu un melodijas radīšanu ar ritma instrumentiem.
Lai skolēniem nākamreiz būtu interesantāk, viņi ierosina izdomāt aktivitātes tiem skolēniem, kas jau dabūjuši mūzikas instrumentus, lai nebūtu garlaicīgi gaidīt dalīšanas procesā. Skolēni vēlētos iespēju pamēģināt visus mūzikas instrumentus, kas bija pieejami, piedāvājot instrumentu padošanu pa apli, kā arī pasākums varēja būt garāks. Skolēni dod priekšroku spēlēšanai, tāpēc drīkstot mazāk stāstīt, bet vairāk likt spēlēt.
Skolēni ieguva jaunas zināšanas par dažādiem pirms tam nezināmiem ritma instrumentiem, ritma variācijām un skaņdarba veidošanu no tām, jo pirms tam bija zināms, ka "īstu" mūziku var veidot tikai no instrumentiem, kas rada melodisku skaņu.

5.b klases izglītojamo atsauksmes:
Es gribētu, lai tādas mums ir mūzikas stundas!
Liels paldies par šo koncertu, man patika iejusties bundzinieka tēlā.
Tas ritms, ko spēlējām, vēl ilgi paliks atmiņā.
Tādu pasākumu vajag atkārtot!
Ļoti patika, ka varējām spēlēt dažādus instrumentus. Es biju ļoti priecīgs!
Pasākumā sajutos kā eksotiskā pasakā.
Par šo projektu lieku - 10!
Patika visa klases iesaistīšana, neviens nepalika malā.


5.e klases izglītojamo atsauksmes:
Tās bungas bija fantastiskas, nekad nebūtu domājis, ka es spēlēšu uz bungām.
Tās skaņas  bija brīnums, un to radījām mēs paši.
Paldies, par šo stundu, es to neaizmirsīšu.

6.c klases izglītojamo atsauksmes:
E.Sandere
Man ļoti patika, jo bija jautri un mēs daudz ko darījām. Visvairāk man patika, ka mēs spēlējām džambas (bungas). Es iemācījos, kas ir bass un tembrs.

R.Multiņš
Man ļoti patika, bija interesanti un skanoši, gribētu vēlreiz atkārtot nākotnē.

R.Tālmanis
Man patika, jo bija atrasts īstais bungu spēlētājs/skolotājs. Varēja redzēt, cik ļoti viņam patīk tās bungas. Un vēl patika tādēļ, ka mēs paši varējām izmēģināt uzspēlēt.

G.Mežraups
Man ļoti patika šī nodarbība, jo tajā mēs varējām spēlēt un uzzināt par neierastiem mūzikas instrumentiem.

6.d klases izglītojamo atsauksmes:
Dīvaina stunda, bet garastāvoklis bija labs uz visu nedēļu, kad atcerējos, ko iemācījos.
Nedomāju, ka mācēšu, bet māku. Paldies, bet ar vienu stundu bija par maz. Gribējās vēl, vēl. Noteikti pamēģināšu mājās ar ģimeni.
Paldies par lielisku pasākumu, tikai vajag vairāk laika, lai varētu apgūt.
Spēlējot visai klasei, es biju tik priecīgs, jo mums kopā viss sanāca un tas bija lieliski.

6.a klases izglītojamo atsauksmes:
Līvija
Man ļoti, ļoti patika nodarbība, paši cilvēki bija jauki un draudzīgi, bija forši, ka varējām paspēlēt instrumentus un mums daudz ko izstāstīja par pašiem instrumentiem, bet bija žēl, ka nodarbība tik ātri beidzās.

Madara
Ļoti patika, ieteiktu visiem, ja varētu, ietu vēlreiz! Man patika tas, ka tu varēji gan iemācīties spēlēt interesantus instrumentus, bet arī uzzināt kaut ko jaunu par instrumentiem. Šis pasākums bija aptuveni kā jautra mūzikas stunda. Ļoti patīkami bija, ka viņi varēja visu klasi apklusināt un nospēlēt kluso instrumentu partijas.

Eliass
Šajā pasākumā viss bija interesants un aizraujošs. Bija interesanti uzzināt un dzirdēt jaunus instrumentus, ko nebiju dzirdējis, taču man likās, ka šis ir vairāk jautrībai nekā zināšanu ieguvei, un tas savā ziņā ir labi. Vienīgā lieta, kas man nepatika, ka no instrumenta palika melnas rokas, taču tas ir sīkums. 

6.a klases audzinātāja – G. Gaiduka Zenčenko
Pārējie 6.a klases skolēni izteikuši arī līdzīgus spriedumus – patikuši interesantie instrumentu nosaukumi, tas, ka varēja kopā radīt mūziku. To, ka ikvienam bija savs mūzikas instruments, atzinuši par labu iezīmi.
Dažiem nepatika, ka nevarēja izvēlēties instrumentu paši skolēni.
Visi skolēni atzina, ka ieguva plašākas muzikālās zināšanas – iemācījās spēlēt bungas ritmā, izmantot citādākus instrumentus un uzzināja plašāku informāciju par mūzikas instrumentiem.
Paldies pasākuma organizatorei un vadītājiem! 6.a klases skolēniem šis pasākums ļoti patika
!

Apkopoja direktora vietniece - Gunta Stūrmane

×