Projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” (PVS 3713) ietvaros 18. aprīlī - 7a, 7b, 7c, 8a, 8b, 8c, 10c, 9d, 12b un 19. aprīlī – 9b, 9c, 10a, 10b, 9a, 11a, 11b, 12a klašu izglītojamiem skolas aktu zālē tika organizētas nodarbības

Pasākuma tēma – Darba pasaules iepazīšana, karjeras lēmuma pieņemšana.

Pie mums viesojās Digitālo tehnoloģiju centra “E-continent” pārvietojamais planetārijs, kurš tika samontēts skolas svinību zālē.

Uzziņai: PĀRVIETOJAMAIS PLANETĀRIJS - tā ir mūsdienu cipartehnoloģija, kompakta un viegla ierīce, kuru ātri un viegli var uzstādīt jebkurā zālē vai sporta zālē. Tā uzstādīšana un noregulēšana aizņem mazāk nekā 30-40 minūtes.

Kupols, kas ir diametrā ir 5,5m, augstumā 4,0m un ietilpina 35 cilvēkus, ļauj ieraudzīt aizraujošas 3D programmas. Kupola projekcijas formāts (360º), piedāvā pilnīgi jaunu un unikālu vizuālo panorāmu.

Speciāli planetārijam izstrādātas mācību un uzziņas programmas tiek demonstrētas uz sfēriska ekrāna ar mūsdienu cipartehnoloģiju palīdzību. Pateicoties tam tiek sasniegts „virtuālās klātbūtnes” efekts. Filmas demonstrēšana notiek mūzikas un mācību stāsta pavadījumā.     

            Pasākumā “Zinātnieka karjera” atbilstoši skolēnu vecuma grupām tika nodrošinātas nodarbības ar praktisku ievirzi par biologa, astronoma vai pētnieka profesiju, kuru laikā izglītojamie izzināja konkrētās profesijas darba saturu, īpatnības; izvērtēja prasmes un zināšanas, kuras nepieciešamas, lai veiktu konkrēto darbu, interesanto konkrētajā darbības sfērā un uzzināja to, kā mācības skolā sasaistās ar zinātnieka karjeru nākotnē. Izglītojamie piedalījās un vēroja dažādus ar zinātni saistītus paraugdemonstrējumus (“Piena ceļš, pastaiga pa zvaigžņu ratu“. Pastaigas laikā pa galaktiku  varēja iepazīties ar tās apdzīvojošiem objektiem – zvaigznēm, miglājiem, zvaigžņu kopām, ienirt noslēpumā par mīklainiem, spēcīgiem starojuma avotiem un ieraudzīt mūsu zvaigžņu sistēmu no vēl neredzētas puses. „Nanokams, ceļojums uz biopasauli” – pilnekrāna šovs, kurš acumirklī samazināja katru no mums līdz kukainīša izmēriem, kas izlido cauri adatas actiņai. Ar elektroniskā mikroskopa palīdzību kalpoja, kā ceļvedis baktēriju, augu un dzīvnieku pasaulē -  lai pārbaudītu savu interesi par karjeru zinātnē).

           Pēc paraugdemonstrējumiem izglītojamie aizpildīja darba lapas, kurās atspoguļoja gūto pasākumā. Šoreiz darba lapās varēja arī izpausties radoši – zīmējuma, skices veidā attēlojot pasākumā piedzīvoto.

           No jauniešu atsauksmēm:

es uzzināju, kā atpazīt zvaigznājus …man ļoti patika, izbaudīju mācīties par visumu …es iemācījos vairāk par baktērijām un to izplatīšanos…  …uzzināju vairāk par mikrobiem un sēnēm… …ļoti interesants pasākums, jo mēs vairāk uzzinājām par bioloģiju, lietām, kuras var būt noderīgas bioloģijā, kā mācību stundā… …vērtēju, kā labu un izglītojošu un ieguvu zināšanas par dzīvajiem organismiem… …uzzināju, ka ir iespējams attēlot sīkas detaļas tik milzīgā palielinājumā… …pasākums radīja lielāku interesi par bioloģiju… …ļoti interesants pasākums, guvu priekšstatu par to, kā izskatās mikrobi un pārējiem mikroorganismiem… …uzzināju par kosmosu, jo šādu informāciju pati droši vien nekad nebūtu meklējusi… …bija labi…uzzināju, ko jaunu par zvaigznēm, planētām, visumu……

            Kopumā skolēni pasākumu novērtēja, kā labu un izglītojošu, bet bija arī tādi, kuriem par šiem pasākumā aplūkojamiem tematiem intereses nebija.

Sagatavoja: skolas pedagogs - karjeras konsultants

×